Am plecat inspre Sibiu ingandurat, dupa ce primisem
din partea Asociatiei Nationale a Detectivilor din Romania invitatia de
participare la lucrarile unui stagiu de pregatire in domeniul combaterii
fraudelor in asigurarile auto.
Fugarele mele ganduri isi aveau sursa in modestul bagaj
de informatii obtinut in anii precedenti cu privire la asociatie, la trecutul
si prezentul ei, la fondurile de resurse, dar mai ales la planurile de viitor. Eram
doar ingandurat, nu ingrijorat.
Stiam ca la congresul de acum cateva luni, destinele
asociatiei fusesera preluate de catre un nou consiliu dirigent, ceea ce putea
avea semnificatia unei veritabile revolutii in viata asociatiei.
De asemenea, aflasem ca lista membrilor detectivi se
primenise semnificativ, insa cea mai importanta noutate parea sa fie posibilitatea
de inscriere in asociatie, in calitate de membri, inclusiv a cabinetelor individuale
si a agentiilor de detectivi.
Acest ultim aspect, doar aparent minor, putea sa devina
principalul argument pentru confirmarea vocatiei nationale a asociatiei, obiectiv
propus inca de la infiintare, dar mai ales un puternic argument si un bun
indiciu al capacitatii ei economico-financiare.
Dincolo de toate aceste consideratii, era cert faptul
ca in fata membrilor actualului consiliu director va sedea un volum mare de
sarcini, dintre care doar o parte sunt produse de actualitatea cotidiana, cea
mai mare parte venind din trecut ca si consecinta a faptului ca fostul executiv
nu a functionat la parametri optimi, atingandu-si obiectivele doar partial.
Pe fondul ideii de mai sus, parea ca din categoria restantelor,
cea mai importanta era (dupa activarea structurii executive centrale, ce avea
in fisa postului multiple raspunderi regionale), refacerea structurilor judetene
prin inviorarea vietii asociative din
centrele economice mari, adica prin folosirea logisticii existente si de buna
seama innoirea ei acolo unde ar fi cazul.
Perspectiva acestui obiectiv nu mi se parea deloc
linistitoare pentru cei implicati, intrucat pentru eficientizarea activitatii si a consiliului ei de
conducere, fiecare act ce ar urma sa se intample in fiecare din judete, produs
al initiativei de la centru, ar urma sa revina la centru pentru avizare. Ceea ce
va pune consiliul in pozitia unui veritabil dispecerat pentru legatura cu
teritoriul.
Din acest motiv si pentru a evita sufocarea
factorilor decizionali, activitatea de la centru va trebui sa dispuna in mod
obligatoriu de virtutea flexibilitatii, oamenii sa nu fie batuti in cuie in
posturi, sarcinile sa poata fi transferate de la unul la celalalt, dosarele de
proiecte sa poata fi predate si preluate de la un responsabil la altul in
functie de cerintele de moment. Adica angrenajul sa fie perfect uns dar mai
ales bine motivat.
Aspect notabil si cu bune consecinte, daca va putea fi
realizat!
.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu