Stiam mai demult si
am simtit de nenumarate ori pe propria-mi piele in toti cei 10 ani de cotizare
la ACMMR din SRI Timis ca acest ONG pe cat este de imperfect (dar cine mai e
perfect in ziua de astazi?) pe atat este de perfectibil! Va rog, nu aplaudati,
m-am referit doar la filiala Timis, unde sunt cotizant! Va rog, nu fluierati,
nu m-am referit la totalitatea membrilor!
Toata lumea stie ca
intrarea intr-un ONG este benevola la fel ca si iesirea de altfel, dar am fost
obligat sa incalc aceasta regula in 2006, cand la plecarea din SRI am constatat
ca era obligatorie pe fisa de lichidare confirmarea scrisa a filialei timisene de
rezervisti, care trebuia sa atesteca m-am inscris in asociatie si ca am devenit
membru achitand cotizatia! Dupa cateva saptamani, trecerea mea in rezerva a fost
operationalizata si operata in evidentele de resurse umane si probabil si in
cele ale bazelor de date operative ale SRI si in cele ale CNSAS si abia atunci
am putut medita in liniste la ciudatenia situatiei.
Nu stiu daca
potrivit normativelor din 2006 era compatibila calitatea mea de membru ONG cu
cea de membru SRI, dar ce ar mai fi contat o anomalie in plus, atata vreme cat
dupa 10 ani eu inca traiesc anomalia intocmirii periodice de documente cu
caracter secret de serviciu ce insotesc actele financiare ce le trimit catre
CASAOPSNAJ.
Asa stand lucrurile, fireste ca ma intreb cu o usoara emotie ce
eventuala raspundere mi-as asuma acum in raport cu Legea 182/2002, daca as
mentiona in partea de sus a acestui articol un eventual caracter al lui secret de serviciu! Sau strict secret!
Evident, cel ce pe 23 august 2006 daduse ordin (verbal!) sa fie poftiti afara din SRI toti ofiterii ce lucrasera
pana atunci in domeniile de aparare a integritatii teritoriale, a fost obligat
de situatie sa ii concentreze intr-un singur loc, pentru un control informativ
mai comod din partea structurilor de contrainformatii militare.
Cu siguranta, momentul
a devenit brusc fierbinte dupa ce atributiile informative privind teritoriul
national fusesera transferate structurilor civile de politie de frontiera din
Ministerul de Interne, astfel ca obligatia de inscriere in asociatie trebuie
inteleasa ca atare.
Nu spun ca ar fi
fost vreo problema exercitarea controlului informativ in mediul fostilor
ofiteri de integritate teritoriala, caci dintotdeauna serviciile secrete si-au
verificat si isi verifica zi si noapte angajatii si rezervistii, ei fiind
considerati detinatori de valori informative ce ar trebui protejate fata de tentatiile
adversarilor de pe fronturile de intelligence.
O usoara problema a fost, insa
doar in opinia mea, obligarea ofiterilor
demisionari, prin acea fisa de lichidare, sa devina in paralel si membri ai
societatii civile, veritabil al doilea front informativ pe intortocheata tabla romaneasca
de sah.
Ca sa fie incheiata
tema, mai trebuie spus ca planul epurarii in bloc a acelei categorii de ofiteri
SRI, din care cu mandrie eu am facut parte, era clocit de multa vreme la
Moscova, insa a putut fi pus in opera via Budapesta abia in 2005-2006, dupa ce
Traian Basescu inscriindu-se la cursurile universitatilor de vara din secuime, s-a
afisat insistent alaturi de Tokes Laszlo si in contra viitoarelor lui sustineri
electorale de care stia ca va avea acuta nevoie, a acceptat cererea prelatului de
a destructura si epura acea categorie de ofiteri din Banat si Transilvania si
de a desfiinta directia centrala ce le coordona activitatea.
Si probabil i-a
acceptat si cererea de a-i permite hartuirea prin toate mijloacele a ofiterilor
ce l-au urmarit in decursul activitatilor sale antiromanesti, in principal a
celor ce nu au acceptat colaborarea cu trimisii sai!
Momentul prielnic pentru
operatiune a aparut in 2006 si s-a suprapus cu succes peste cel al vidului de
putere aparut dupa demisiile in bloc a tuturor sefilor de servicii secrete si a
procurorului general, cand adjunctii ramasi la comanda nu s-au putut opune,
fiind cointeresati sa nu se opuna.
Si asa, un
domeniu important, transat la masa verde a politicii dambovitene acoperita de
un steag verde si de unul portocaliu, creand o bresa in sistemul de securitate
nationala rapid umpluta de mediul advers, a produs nenumarate victime
colaterale de care nimeni nu mai vrea sa isi aminteasca acum. Statul actual nemaiavand
nevoie de acel corp de ofiteri romani, simuleaza prost o anume pretuire fata de
componentii sai, nu le recunoaste si nu le apara drepturile civile incalcate de
o administratie caracterizata de o coruptie endemica, le asigura pensii doar obligat
de contributiile lor din timpul carierei si le asteapta disparitia bilogica.
Iar unii
dintre componentii sai, rand pe rand, disciplinati, membri sau nu ai ONG-ului, chiar
dispar! Insa nu in bloc!
***
In lumea asta ,rasfututa , cacatii fut ,in loc sa puta .
RăspundețiȘtergere