Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

luni, 13 iulie 2015

Despre SIE si puterea unei coincidente



Despre SIE si puterea unei coincidente

Scriam zilele trecute despre intamplarea ca trei persoane ce ar fi putut sa fie in contact profesional cu Serviciul de Informatii Externe (SIE) au fost implicate, in calitate de imputerniciti ai Fundatiei „Doctor Avram Imbroane a romanilor de peste hotare”, si in retrocedarea catre aceasta, cu cantec si in extremis, a apartamentului cu doua camere in care locuiam impreuna cu familia, chiarias la stat, apartament situat in imobilul din Timisoara, str. Ion Ghica nr. 1.

Din punctul meu de vedere, chiar daca SIE ar fi fost oficial implicat, nu ar fi fost nicio problema. Eu nu dorisem acea locuinta pentru mine, sa fie a mea, sa o cumpar, sa o evaluez si sa o revand, sa calculez si incasez venituri, profituri sau alte beneficii. Voiam sa locuiesc in ea pentru ca asa facea toata lumea. Iar cand nu s-ar mai fi putut sa mai locuiesc in ea, m-am asteptat ca statul, prin institutiile lui, sa imi dea in chirie alta locuinta, avand in vedere ca toata viata i-am fost slujbas cu epoleti pe umar. Si-atat! Doream de la stat si institutiile lui, fata de o prestatie profesionala egala cu a altor colegi, un tratament egal si o atitudine egala. Adica drepturi egale, ca s-o spun pe sleau. As! Mai vedem, mai discutam drepturile…! Eh, vremuri apuse, sa nu mai vorbim despre ele!

Scriam asadar despre intamplarea cu imputernicitii acelei fundatii, caci nu aveam motive sa trec sub tacere aparentele ce reieseau din documente. Cand ma asteptam cel mai putin, au venit brusc doua reactii neasteptate. Una pe e_mail si una printr-o banca.

A doua zi am primit un mail nesemnat in care mi se reprosau slaba documentare dinaintea articolului, apetenta pentru afirmatii nefondate si lipsite de probe la adresa unor institutii de stat, recomandu-mi-se totodata  sa mai citesc despre cazul Ghica 1 prin arhiva judecatoriei si prin cea a oficiului de cadastru. Scrisoarea anonima, venita prin contul de e-mail al unui coleg de asociatie ACMMR, fost ofiter de informatii prin cele structuri, avea un ton civilizat, recunostea savarsirea unor ilegalitati in dosarul de retrocedare si parea aproximativ scrisa de un jurist, dar ma ciupea repetat si ma sfatuia sa nu mai aduc prejudicii de imagine institutiilor de stat. Cu mare speranta, spun ca expeditorul se referea la SIE, ca doar nu s-o fi referit la Primarie, Dumnezeule mare!

Obisnuit cu scrisori anonime de cativa ani incoace, i-am raspuns expeditorului trimitandu-i o scrisoare, e drept - un pic cam acida, la acelasi cont de e-mail, dar civilizata totusi, prin care il aduceam la realitatea celor scrise de mine si ii recomandam si eu la randul meu, sa lectureze pe blogurile mele cateva dezvaluiri care l-ar fi edificat cu privire la subiectul in care intrase. Sper ca a apreciat buna mea credinta in masura egala cu cea in care am apreciat si eu demersul sau, derulat catre mine, de influentare pozitiva.
Aceasta a fost o intamplare simpla, ce s-a consumat in 10-15 minute si nu poate in nici un fel sa fie etichetata drept coincidenta. A fost un feed-beck clar, de bun simt, la articolul meu despre imputernicitii fundatiei.

Al doilea eveniment, petrecut de asemenea in ziua si in urma publicarii articolului, tot sub semnul anonimatului, se refera la blocarea alimentarii contului meu de pensie cu 72 de ore, de catre un oarecare functionar anonim din centrala CEC Bank. 
Adica, de vineri si pana luni, CEC Bank m-a tinut in stand-bay si nu mi-a creditat contul de pensie cu suma pe care Casa de Pensii Sectoriala din SRI i-o virase deja.
In week-end, in mod firesc nu s-a putut aborda subiectul cu functionarii CEC, asa ca nu mi-a ramas decat sa defilez pe la bancomaturi si sa tot introduc cardul, ceea ce am si facut, fara nici un rezultat palpabil insa.
Inceputul de saptamana insa m-a gasit la usa agentiei CEC Bank, luni dimineata am fost primul client servit si dupa o jumatate de ora situatia s-a reglementat, contul meu fiind alimentat si cu suma necesara - si cu scuzele de rigoare.
Ce sa zic? Eu unul cred cu tarie in coincidente, cu siguranta a fost un caz nefericit in care publicistica mea in mediul virtual s-a suprapus peste o scapare a unui functionar CEC, care a omis sa actualizeze balanta contului meu.
Ca doar nu o sa ma apuc acum sa spun ca CEC Bank, banca de stat apropiata institutiilor statului, Ioanei si lui Traian Basescu, se apleaca in fata unui decident SIE deranjat de articolul meu despre imputernicitii SIE si subscrie la o masura de retorsiune ordonata impotriva mea, lipsindu-ma de dreptul de a incasa la termen restul unui drept banesc din care si rata lunara a creditului, si impozitul si CASS-ul imi fusesera deja retinute si virate! Chiar nu cred asta!


Cand ii voi intalni pe colegii locali de la SIE, activi sau in rezerva, vom rade impreuna pe marginea acestui articol. Si probabil si pe marginea celui anterior! 
:-P

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu