Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

vineri, 4 ianuarie 2013

Teapa FNI, reeditata de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (partea a 2-a)



Din seria “Statul tepar. Eu l-am slujit, iar el ma inseala!”


Teapa FNI, reeditata de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (partea a 2-a)
.


.
Destul de suparat pentru tratamentul abuziv la care am fost supus de catre CNVM in urma reclamatiei pe care o adresasem forului sau tutelar – Parlamentul Romaniei – am decis sa fac ceva  - cu titlu gratuit - pentru aceia dintre pagubitii FNI din dosarul penal 24632/3/2006, deschis la Tribunalul Bucuresti si finalizat la Inalta Curte de Casatie si Justitie in 2009, care au dosare executionale pe rolul instantelor de judecata.

Memoriu catre cei 20 de parlamentari din judetul Timis
Am decis sa le dau o mana de ajutor in sensul de a initia inlaturarea oprelistii pe care Emil Boc si Ioan Oltean au ridicat-o in fata dreptului lor de a-si recupera banii.
Cu alte cuvinte, am conceput in termenii cei mai simpli si mai decenti, un memoriu. Acesta il voi trimite celor 20 de parlamentari din judetul Timis, judet cu 604 pagubiti din care doar 76 au angajat avocat sa ii reprezinte la instantele de incuviintare a executarii silite.
Iata continutul memoriului:

“Ref: Modificarea art.2 al Legii 116 din 15 iunie 2011privind stabilirea unor masuri temporare pentru functionarea AVAS si CNVM

Stimate Domnule Deputat _________

Supun respectuos atentiei Dv si staff-ului tehnic de la cabinetul parlamentar o prevedere legislativa cuprinsa in textul Legii 116 din 15 iunie 2011privind stabilirea unor masuri temporare pentru functionarea Autoritatii pentru Valorificarea Activelor Statului si a Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare, anume:
„Art. 2, al. 1- Executarea obligatiilor de plata ale Comisiei Nationale a Valorilor Mobiliare (C.N.V.M.) decurgand din creante stabilite prin titluri executorii se asigura doar din sumele ce depasesc 5.000.000 lei, reprezentand media lunara a veniturilor incasate la bugetul C.N.V.M.”
In rezumat:
- Incepand cu data de 21.09.2010, in calitate de investitor/pagubit FNI, detin titlu executoriu impotriva CNVM, atribuit prin Decizia nr. 2098/04.06.2009 a Inaltei Curti de Casatie si Justitie – Sectia Penala.
- In anul urmator am trecut la executarea silita a CNVM, in vederea recuperarii sumei de 32.000 lei.
- La aceasta data detin dosare executionale la trei instante din Bucuresti, astfel:
-          Judecatoria Sectorul 1  (dosarele executionale ___ si ___)
-          Judecatoria Sectorul 3  (dosarele executionale ___, ___ si ___)
-          Judecatoria Sectorul 4  (dosarele executionale ___, ___ si ___).
- In fiecare dintre cele opt dosare executionale instantele au respins sau vor respinge cererile de poprire pe contul paratei, invocand prevederea de mai sus, dar si latitudinea CNVM de a nu lasa niciodata in cont sume mai mari de 5.000.000 lei, astfel ca din acele surplusuri sa se poata face fie plata creantelor, fie executarea silita a acestora.
Precizare:
Prin decizia nr. 2098/04.06.2009 a ICCJ, titlul a fost atribuit in favoarea unui numar de 132.000 de persoane. Dintre acestea este posibil sa se afle in viata un numar mai mic. Dintre acestia, este posibil sa cunoasca depre existenta titlului un numar si mai mic. Dintre cei ramasi, este posibil sa fi trecut la executarea silita un numar mult mai mic.
Exemplu: in judetul Timis, din cei 604 investitori detinatori ai titlului, 75 sunt decedati si doar 76 au decis sa treaca la executarea silita dupa anul 2009. In judetul Caras Severin, din cei 4640 investitori detinatori de titlu, doar 61 au deschis dosare executionale dupa anul 2010.
In concluzie, recupererea unor sume de bani, mai mici sau mai mari decat cea de 32.000 lei a subsemnatului nu poate fi considerata o povara pentru CNVM, care lunar incaseaza media sumei de 5.000.000 lei.
In consecinta:
Pentru asigurarea dreptului cetatenesc de acces la actul de justitie, este necesara  modificarea art. 2, al. 1 din Legea 116 din 15 iunie 2011, in  sensul  degrevarii  CNVM  de  la  obligatia  plafonului  de  5.000.000  lei.
Fata de cele expuse:
Va rog sa initiati/sprijiniti procesul de modificare al art.2, al.1 din Legea 116 din 15 iunie 2011, astfel incat investitorii FNI sa isi poata intra nestingheriti in drepturi.
Cu neconditionata consideratie,
Timisoara,
Domnului Deputat_________”


Asadar, solicit pentru mine sa se initieze acea masura, dar de ea sa poata beneficia si alti invetitori, care au fost increzatori statul ce a intervenit in colectarea banilor la FNI si a garantat pentru aceasta.
Sigur, eu si cei 20 de parlamentari nu ne cunoastem, dar mi-am dat votul in favoarea a doi dintre domniile lor si acum astept sa isi tina promisiunea facuta alegatorilor – de a le reprezenta si apara interesele.  

Titluri de stat si titluri executorii
Sumele pe care eu le am de recuparat de la CNVM in virtutea unui titlu executoriu nu reprezinta vreun titlu de stat, dar fara indoiala ca are o valoare simbolica similara – este o suma garantata de stat si dispusa de catre o instanta a fi platita catre mine.
De aceea, nu cred ca vor fi atitudini potrivnice memoriului meu, nici prin mass media si nici de alta factura. Cred ca toata lumea doreste sa ramana imaculata imaginea statului ca si garant al emisiunilor de titluri valorice pe care le face periodic, cand de fapt se imprumuta de la cetatenii sai. Sunt sigur ca daca CNVM are o medie lunara de incasari de 5.000.000 RON, in conturile sale se afla si sume in plus, care pot fi platite investitorilor.
Sa retinem ca sumele cuvenite acestora sunt chiar propriii lor bani, ele nu sunt cadouri, prime sau castiguri la loterie. Sunt banii pe care investitorii au socotit necesar sa ii investeasca la un fond de investitii ce se numea NATIONAL, ca si Banca NATIONALA, fond in care statul se implicasee deja – cu siguranta pentru a-si face propriile castiguri din rulaje!

Asadar, diversele comentarii tendentioase de pe margine, conform carora pagubitii sunt platiti din banii poporului etc, etc, sunt pure speculatii fara niciun fundament temeinic.

Intrucat recent am primit consultanta juridica gratuita de la CNVM, in gratioasa  replica sugerez directiei ei juridice ca, pentru a-si limita “pierderile”, sa renunte la serviciile avocatilor particulari platiti gras ca din partea statului, sa isi valorizeze propriii sai consilieri juridici si mai ales, ca sa evite si plata avocatilor pagubitilor dar si a executorilor judecatoresti, SA TREACA NEINTARZIAT LA PLATA SUMELOR DIRECT CATRE PAGUBITII ce nu au trecut inca la executarea silita.

Domnul director Eugen Popel
Ar fi un frumos gest de respect din partea domnului director Eugen Popel, adresat tuturor celor 132.000 de concetateni.
I-am cerut ieri demisia pentru nemultumirea pe care mi-a produs-o. Mi-a trecut supararea si revin. Nu l-am pus eu la conducerea Comisiei si nu il inlatur eu! Are datoria sa ramana acolo pana ce ultimul pagubit va fi despagubit. Si dupa aceea poate sa duca CNVM in structura viitoarei autoritati fiscale de la Banca Nationala.

**********

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu