Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

Loading...

Follow by Email

miercuri, 9 ianuarie 2013

Teapa FNI, reeditata de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (partea a 6-a)


.

Din seria “Statul tepar. Eu l-am slujit, iar el ma inseala!”

Teapa FNI, reeditata de catre Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare (partea a 6-a)

CNVM – o imensa structura bugetivora, propusa spre desfiintare

Denumirea de comisie sugereaza un grup de oameni alesi de o autoritate cu sarcina de a face ceva impreuna si de comun acord pentru binele colectiv. O comisie a Parlamentului Romaniei este si mai clar cu ce se poate ocupa. Iata insa ca nepasarea, prostia si lacomia, dar si somnolenta controlului cetatenesc au permis sa se nasca monstri cu zeci de capete si sute de tentacule, hraniti chiar la sanul banului public. Stapani pe banul public, acestia nu numai ca se indestuleaza pe ei insisi, dar ei mai hranesc de la bugetul public si o puzderie de capuse flamande, plescaitoare si dolofane.
Ma voi referi la CNVM, comisie de valori mobiliare aflata sub autoritatea Parlamentului Romaniei.



Ei lucreaza pentru stat, nu pentru populatie
Acolo nu este un simplu grup de oameni pusi sa faca ceva anume. Acolo sunt zeci de grupuri formate din sute de angajati, fiecare cu interese si sarcini specifice, din care unii ling cu pofta cate o felie a banului public, si din cand in cand, ca sa nu le vina greata, arunca felii din acesta peste gard, unde plescaie pofticioase capuse vesnic flamande.
Conducerii CNVM nu ii pasa de popor, ei cand dau socoteala, o dau catorva alesi ai poporului. Poporul este o tagma ce trebuie sa isi plateasca darile si-atat, ca sa aiba comisionarii cu ce sa hraneasca plescaitoarele de dincolo de gard. Conducerea este deasupra tuturor, este transpartinica, are referinte in fata carora paleste orice autoritate din tara. Ea hotaraste ce se face cu banul public, unde se distribuie, cand si cum, ca doar de aia a fost pusa acolo. Ea decide daca banul cetatenesc ramane in tezaur sau se intoarce catre cetatean.

Asa este si in cazul banilor pagubitilor de la FNI. Procesul s-a terminat in 2009 si de atunci comisionarii au reusit sa ii impiedice pe cei 132.000 de pagubiti FNI sa isi recapate propriii lor bani. Nu le-a fost usor, dar au fost sprijuiniti de capusile de dupa gard, carora, in acest scop, li s-au suplimentat ciozvartele si li s-a platit si comisioane de succes.
Sa vedem, pentru curiozitatea publica, cum si din ce este alcatuita o creatura cu asemenea realizari!

Ierarhiile  institutionale
Zeii

Mai intai, un presedinte, doi vicepresedinti si cativa membri constituie Comisia propriu zisa. Ei sunt la nivelul zeilor, au importanta si morga adecvata, au aparat de lucru propriu, ascensoare si masini de serviciu individuale, telefoane scurte pentru legatura cu omologii de la ANAF, Banca Nationala sau celelalte agentii ale statului.

Sub acestia atarna un adevarat etaj al coordonarii fiscale, cu nenumarate ierarhii, care incep cu o sumedenie de inspectori generali si directori generali, un secretar general si un director general executiv, un corp de control si se termina cu o camera arbitrala. Fiecare post are propria organigrama.

Sub acestia atarna etajul directorilor celor sapte directii, controlul intern, centrul de perfectionare si formare profesionala, compartimentul de relatii publice, cel al purtatorului de cuvant si al auditului intern, asimilate directiilor si conduse de directori. De asemenea, fiecare functie are organigrama distincta.

Subiect distinct: Directia Juridica!
Atrage atentia Directia juridica, cea condusa de d-l Eugel Popel. Domnia sa este directorul general executiv din a carui subordine mi-a parvenit minunatia de raspuns in doi peri prin care eram sfatuit sa imi iau gandul de la banii mei. Daca tot am chef sa incerc sa mi-i recapat, sa incerc executarea silita a lui SOV si a celorlalti debitori particulari, intrucat Emil Boc si Ioan Oltean au avut grija sa dea o lege prin care sa mi se ia dreptul sa pun in executare fata de CNVM decizia Inaltei Curti.
Este aceeasi directie juridica ce, constituita la randul ei din trei servicii si sase birouri de juristi, deci cam din 42 de juristi, a cerut sa fie externalizata reprezentarea impotriva impotriva pagubitilor FNI ce au deschis dosare executionale. Acelei directii juridica, cineva i-a aprobat derogarea de la prevederea legala si asa s-a ajuns ca  avocatii pagubitilor sa aiba drept adversari in fata instantei de incuviintare a executarii silite - un cabinet particular de avocati.
Ar trebui sa afle acela ce a aprobat deturnarea banilor, bani multi, mult mai multi decat sumele ce trebuiau platite pagubitilor, sa afle ca banul public trebuie economisit si nu aruncat capuselor plescaitoare si dolofane!

Schema in continuare: Structura de protectie interna!
Ca sa fie ca in filmele cu spioni, pe langa primele doua structuri interne – controlul intern si auditul intern - mai exista si o a treia – protectia interna! Care o fi sarcina deosebita a protectiei interne, avandu-se in vedere ca se subordoneaza direct celor 7-8 membri cocotati in varful CNVM? Ce ar trebui sa aibe de facut angajatii de la biroul de protectie interna, ca sa fie obligati sa dea raportul zilnic direct la varful piramidei, ocolind nenumaratele esaloane dispuse pana acolo pe scara ierarhica?
Sa fie cumva o structura menita a asigura contrainformativ activitatea si personalul CNVM, sau poate doar pe cei 7-8 membri numiti de Parlament? Impotriva cui? Are personalul CNVM inamici? Concurenti? Au dusmani cei sapte-opt comisionari ai parlamentului? Activitatea lor si a angajatilor CNVM are domenii clasificate? 
Imi amintesc ca, ajuns in 1993 intr-o structura teritoriala de protectie interna a unui serviciu secret, dupa ce o viata intreaga lucrasem intr-un alt profil pur si simplu serios, imi aduc aminte ca prima sarcina pe care am primit-o a fost una hazlie ce m-a facut sa rad in hohote! Acuma, doar amintindu-mi de acea sarcina si de morga sefului ce mi-o daduse, de ordinul lui de a consulta doar surse discrete, inca rad cu pofta. Primisem misiunea de a descoperi, in cadrul unei unitati teritoriale, care anume dintre cadrele active detineau masini de fabricatie straina! La patru ani de la deschiderea granitelor, toata lumea, dar si personalul militar incepea sa renunte la autoturismele Dacia si isi cumpara masini de fabricatie straina. Cineva de la conducere a vazut in asta un indiciu de amenintare la adresa securitatii tarii si i-a dat ideea vreunui sef de la Diviziunea de Protectie Interna sa il informeze pe Virgil Magureanu care sunt ofiterii ce se plimba in masini straine si ce marca are fiecare!
De aceea, similitudinea denumirii ma face sa ironizez si biroul de protectie interna din CNVM. Poate personalul acestuia verifica si informeaza cu privire la conduita si relatiile angajatilor, poate face propuneri de indepartare din posturi a celor care palavragind, conduc la desconspirari ale problematicilor fiscale cu care se lucreaza, sau a celor care au relatii apropiate cu presa ori cu persoane aflate in cazierele, evidentele, bazele de date sau indexurile fiscale ale CNVM. Poate fac filaje, interceptari, urmariri, identificari, aidoma unei agentii de detectivi particulari!
Sau poate angajeaza societati de detectivi pentru a executa toate aceste operatiuni! Adica externalizeaza anumite activitati, ca doar sunt la gura lazii cu bani!

Partea de executie
Credeti ca e gata organigrama? As! Mai urmneaza un etaj, cel al sefilor de servicii – vreo 32 la numar! Acestia, fireste, au dedesubtul lor inca un etaj – cel al sefilor de birouri, 64 la numar, iar sub aceasta faraonica piramida, urmeaza etajul functionarilor cu atributii de executie, pe acelasi nivel ierarhic cu secretarele, soferii, pompierii, femeile de serviciu, liftierele, electricienii, mecanicii, paznicii, lacatusii, tamplarii etc, etc, etc.
Una peste alta, aproape 1400 de angajati.

Este fara nicio indoiala ca cea mai mare parte dintre ei fac lucruri utile romanilor in cele 14 sedii din Bucuresti! Cu siguranta fiscalitatea romaneasca nu ar functiona la fel de bine fara contributiile specialistilor care lucreaza la CNVM!

Dar de aici pana la decizia varfului acestei institutii de a refuza sa puna in executare o decizie judecatoreasca definitiva si irevocabila care priveste in mod nemijlocit CNVM, este o cale lunga si greu de inteles!

Doar daca admitem ca rostul comisiei este altul decat cel evidentiat in declaratiile publice ale oficialilor de tot felul! 

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu