Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

Follow by Email

miercuri, 27 ianuarie 2016

NRO: ofiterii acoperiti




Cu o lunga experienta in informatii si contrainformatii, acumulata incepand cu anul 1981, dobandita in sedii acoperite sau la vedere, privesc de cateva zile bune prostiile debitate pe sticla de feluriti insi despre asa zisii ofiteri acoperiti. Se vede clar ca pe langa faptul ca vin in platouri fara a se fi documentat, tuturor le mai este si o teama viscerala ca li se descopera scheletele din dulapuri, ale lor sau ale celor ce ii trimit pe la televiziuni. Toti, dar absolut toti se suspecteaza reciproc, fiecare pe fiecare, ca lucreaza cu serviciile secrete si pentru asta incearca sa se elimine reciproc fie ca sa nu se mai imparta cascavalul, fie ca sa isi asigure un somn mai linistit, lor sau celor ce le trag sforile de la distanta unui click sau a unui sms. Se tem acesti vorbitori despre acoperitii din presa, din justitie si din administratie. Se tem pentru ei si pentru sefii lor. Se tem de ceva invizibil, pe care nu il pot defini. Ca de o zeitatea rea.

Se stie ca dintotdeauna hotii s-au temut de paznici, iar venirea mileniului trei nu a modificat regula. Dupa lansarea noii ordini planetare prin mondializare, noua ordine romneasca este bantuita de teama ofiterilor acoperiti. Ca sa imprastie aceste temeri, CSAT a publicat un comunicat, dar acesta in loc sa aduca linistea, a aruncat in aer si bruma de pace existenta:
"Din dispoziţia Preşedintelui României, domnul Klaus Iohannis, în anul 2015, Consiliul Suprem de Apărare a Ţării a verificat, în conformitate cu prevederile art. 7, alin. (3) din Legea nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, republicată, prin instituţiile abilitate, la solicitările Consiliului Superior al Magistraturii şi ale Ministrului Justiţiei, veridicitatea declaraţiilor judecătorilor, procurorilor, magistraţilor-asistenţi, personalului de specialitate juridică asimilat acestora şi personalului auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor,în sensul că cei în cauză nu sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii.
În urma verificărilor efectuate de către instituţiile abilitate, s-a constatat că judecătorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul de specialitate juridică asimilat acestora şi personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor nu sunt lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori ai serviciilor de informaţii.

Ceea ce nimeni nu pare sa fi inteles pe deplin un lucru simplu a fost precizarea ca CSAT a verificat ceea ce au mentionat in declaratiile date pe proprie raspundere acei functionari la data angajarii in institutiile de justitie (judecătorii, procurorii, magistraţii-asistenţi, personalul de specialitate juridică asimilat acestora şi personalul auxiliar de specialitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor). Gramada de analisti de pe la televiziuni, cand au vazut ca CSAT “a verificat”, si-au inchipuit ca verificarile s-au facut de catre consiliu in evidentele nominale ale serviciilor de informatii. Evident, pot fi iertati pentru gafa acei analisti, caci ei nu stiu ca acele evidente sunt pur statistice, dar nu pot fi iertati si pentru aceea ca nu au citit pana la capat comunicatul consiliului. Daca faceau asta, ar fi priceput cum stau lucrurile si faceau pe sticla o impresie ceva mai buna, discutand despre ceea ce scrie concret in comunicat si nu despre propriile lor temeri si angoase.

Sigur, in acele declaratii scrise la angajare, componentii celor sase-sapte categorii de functionari din justitie au negat orice legatura cu serviciile de informatii romanesti actuale, in calitate de lucrători operativi, inclusiv acoperiţi, informatori sau colaboratori, tot asa cum in alte declaratii scrise, alte zeci de mii de functionari negasera orice legatura cu securitatea lui Nicolae Ceausescu.

Prin similitudine, deduc faptul ca si eu ar trebui sa ascund si sa ma jenez de faptul ca am fost ofiter la SRI. Zic asta pentru ca toata suflarea din justitie, care combate flagelul coruptiei ce afecteaza securitatea nationala, este acum obligata prin lege sa se lepede de institutiile ce ii ofera pe tava probatotiul in dosarele de coruptie! Cineva vrea sa desprinda justitia de informatie? Sa rupa in doua binomul de care vorbeste presa? Ciudat! Si cam unde ar putea sa fie acel cineva – in justitie sau in cealalta parte? De vazut, caci trendul ruperii si infierarii legaturilor populatiei cu structurile romanesti de intelligence nu este o noutate, a se vedea lunga si intense campanie de denigrare a legaturilor romanilor cu propria lor Securitate de pana in 1989! Potrivit acelei prelungite si inca aprige campanii, si eu am fost printre cei ce au aflat ca ar fi trebuit sa isi ascunda calitatea de ofiter in Securitate!
Pai de ce sa ma rusinez, de ce sa ma ascund si sa imi pun cenusa in cap? Pentru ca asa au dorit niste vanzatori de neam si de tara? A, bun, ei au solda lor in valuta si propriii lor subordonati, dar eu, din rezerva, nu sunt obligat sa le dau ascultare! Stiu ca m-au vandut si pe mine (desi aveam dreptul sa fiu protejat institutional!) odata cu tara, o minima dovada este acel dosar de urmarire informativa trimis in 2006 de la SRI Timis la CNSAS si apoi la Curtea de Apel Bucuresti, chiar in vremea cat eram ofiter activ deci impotriva legii si ordinelor interne prin care se reglementa descarcarea de dosarele fostei securitati.

Era un dosar de urmarire vechi si prafuit, aruncat si uitat prin sertarele securitatii timisorene, pe care eu doar il finalizasem in 1989, la mai mult de 15 ani de la deschidere, dupa ce toti coloneii stalinisti ce lucrasera in el fie plecasera in lumea celor drepti fie se refugiasera prin alte tari ca sa primeasca pensii in valuta. Acel DUI a fost prezentat ca si proba in dosarul ajuns pe masa unei judecatoare ca vai de ea ce a pus in carca locotenentului desemnat sa faca acel raport cu propuneri de finalizare, toate abuzurile savarsite in dosar in vremurile in care viitorul locotenent era inca elev de gimnaziu si de liceu.

Nici macar acest abuz (fata de care aveam dreptul la protectie institutionalizata!) nu m-a facut sa ascund sau sa neg apartenenta mea la Securitate. La acel proces de la Curtea de Apel, evident ca nu mi-am negat fosta calitate! La acel proces, evident ca nu am chemat SRI-ul in garantie, ca sa depuna marturie ca ceea ce facusem in Securitate potrivit fisei postului pana in 1989 pentru RS Romania, facusem si dupa 1989 in SRI pentru Romania, de asemenea conform fisei postului – adica aparasem informativ unitatea statala. Nu am facut nimic din toate acestea pentru ca stiam ca ma aflu in fata unora ce voiau sfartecarea tarii doar pentru a obtine pentru ei posturi si functii in noile provincii independente.
Vorba lui Virgil Magureanu, SRI prea era folosit drept sac de box de catre anumiti insi, ca sa ii mai aplic si eu una la ficat! Asta, in pofida faptului ca SRI imi mancase deja ficatii cu incepere din 1998 (desi aveam dreptul la protectie institutionalizata!) pentru ca cerusem sa ies din structura de protectie si sa ma intorc in vechiul meu profil de aparare a unitatii statale!

Pentru ceea ce am facut in Securitate, o spun din nou, eu sunt mandru din foarte multe motive, dintre care voi enumera doar cateva aici. Mai intai, pentru ca nimic nu este mai mai inaltator decat sa pot spune ca daca tara asta si-a pastrat forma ei de inima, acest lucru mi se datoreaza si mie prin ceea ce am facut o intreaga cariera. Pentru ca la scoala de ofiteri am invatat nu de la politruci, ci de la ofiteri romani de spionaj ce insemna munca intr-un profil esential pentru pastrarea unitatii teritoriale a tarii. Pentru ca in ianuarie 1990, cand am fost scos din penitenciar sa ii identific pe cei ce puneau la cale ruperea Banatului, am fost printre primii ofiteri reactivati si singurul ce aveam sa accept mari preturi ca sa servesc acel profil pana in anul cand analizele au concluzionat ca integritatea teritoriala nu mai era pusa in pericol intrucat avand aliati strategici, Romania avea asigurata apararea frontierei si mai ales - calmarea agresorilor.


De aceea, vazand trendul potrivnic celor ce acum apara securitatea statala, ma incearca acelasi fior rece din 1989. Atunci a fost desfiintat si a inceput un indelung hulit la adresa organului romanesc de securitate. Acum a inceput sa fie hulit organul romanesc de siguranta. Ce va urma?

*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu