Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

luni, 27 februarie 2012

INCIDENTE POSIBILE IN ACTIVITATEA AGENTIEI DE DETECTIVI



.


de Liviu Gaitan

Pe baza cazuisticii solutionate pana in prezent, consideram de utilitate practica prezentarea unor exemple de situatii care se impun a fi semnalate cu operativitate bordului de conducere al agentiei de detectivi. In cele ce urmeaza se va tine seama si de faptul ca o potentiala situatie de criza poate fi declansata inclusiv de zvonuri.


Iata o prezentare succinta a posibilelor incidente care, produse pe fondul activitatii dintr-o agentie, ii pot afecta si compromite nu doar interesele legitime dar in primul rand dreptul la o imagine adecvata scopului in care a fost infiintata:


- contactarea de catre clienti provocatori care ofera onorarii superioare tarifelor pentru activitati situate in afara cadrului legal;

- oferirea de “facilitati” de catre persoane care exercita ilegal profesia (executarea unor lucrari de filaj/investigatii fara a fi evidentiate in Registrul de control al cazurilor si in actele contabile, “plantarea” de tehnica ambientala, supravegherea de persoane protejate prin lege fata de activitatea agentiilor de detectivi etc);

- incalcarea procedurilor standard de desfasurare a procesului investigativ;

- scurgeri de informatii confidentiale din cazurile aflate in curs ori din cele deja finalizate, prin pierderea/sustragerea de documente, flecareala personalului;

- incalcarea consemnelor interne, cu consecinte majore in planul securitatii dotarilor logistice ale agentiei;

- aparitia si amplificarea de dispute/conflicte de munca ori cu caracter personal intre angajatii agentiei;

- sustragerea/furtul de echipamente aflate in dotarea agentiei (suporti de memorie, camere foto/video care contin inmagazinate probe), de natura sa conduca la deconspirarea si compromiterea unor cazuri;

- amenintari venite din partea unor clienti cu rezilierea contractelor sau cu solicitarea de despagubiri;

- proceduri civile cu solicitarea de daune impotriva agentiei sau proferarea de amenintari cu declansarea de proceduri similare impotriva unui angajat al acesteia;

- reactii vocale sau violente din partea unor persoane aflate in anturajul apropiat al clientilor care au apelat la serviciile agentiei si care se considera lezati prin efectul actiunilor investigative.


In cazul unor potentiale situatii de criza sau a unui incident care reclama informarea operativa, viteza de reactie a agentiei va fi esentiala in determinarea eficacitatiii cu care situatia poate fi controlata si solutionata, in vederea minimalizarii daunelor potentiale asupra reputatiei, intereselor comerciale sau a securitatii clientelei.


Personalul agentiei trebuie sa dispuna de abilitatile necesare pentru a putea recunoaste o potentiala situatie de criza sau un incident care trebuie comunicat structurii decizionale din agentie, fapt pentru care trebuie sa stie pe cine si cum sa contacteze.


Ceea ce intampla in primele ore ale unei situatii de criza poate adesea influenta rezutatul si amplifica severitatea impactului asupra agentiei, mai ales daca aceasta nu este pregatita sa se confrunte cu aspectele operationale sau de comunicatii, riscand sa piarda controlul si sa se vada asistand la o situatie in evolutie.


Modul in care agentia administreaza propriul sau risc este crucial pentru pastrarea credibilitatii sale.

Timisoara/27 feb 2012


.

2 comentarii:

  1. Cu respectul cuvenit il salut pe Domnul Liviu Gaitan si pe proprietarul blogului.Ca de fiecare data Domnul Liviu Gaitan este pragmatic si atent la detalii. Cred ca a cuprins aproape intreaga plaja de riscuri.De asemenea cred ca riscurile pot fi mult atenuate daca directorul executiv isi face bine treaba, adica numai el tine legatura cu clientul, la fiecare caz, inclusiv la cele interagentii, se intocmesc conventii scrise si fiecare operatiune financiara este evidentiata legal in acte contabile. Pentru ca nici un client si nici un caz nu se aseamana cu altul, directorul executiv sau reprezentantul cabinetului individual trebuie sa gestioneze cu profesinalism fiecare situatie in parte, atat in interior cat si in afara agentiei. Toate acestea ar fi mai evidente daca comunitatea profesionala ar fi puternica in relatia cu institutiile statului si comunitatea profesinala internationala. Precizez ca este un punct de vedere personal.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Corect ! D-ul Iosif - Corect D-ul Gaitan . Va salut pe amandoi si va doresc numai bine !!!

      Ștergere