Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 21 octombrie 2015

Declaratie de presa – criza Wolkswagen


Maria Grapini, co-presedintele Partidului Puterii Umaniste



Pe langa criza politico-umanitara, Europa se confrunta cu criza economica, pentru ca vedem, este o lectie, am spus-o si in interventia mea la Strassbourg, o lectie pe care trebuie sa o invete si Comisia Europeana si guvernele nationale.

Eu ca fost industrias, pot sa spun ca am simtit foarte mult presiunea brandurilor mari, a celor cu vechime, a multinationalelor, pentru ca in tara mea tratamentul era discriminatoriu, incepand cu cel din partea institutiilor locale si continuand cu cele centrale, pentru ca te priveau diferit, vedeau o perfectiune in companiile si in multinationalele mari si toate relele earu vazute ca venind din partea celor mici care incercau sa intre pe piata si ca tare si controalele veneau doar la cele mici, frecventa controalelor era mare.

In orice caz, multinationalele si brandurile vechi si vorbesc aici de cazul Wolkswagen, erau tratate ca si cum acolo nimic nu se poate intampla. In management se spune ca atributul „control” nu se diminueaza/atrofiaza niciodata intr-o companie ce vrea sa isi mentina standardele de calitate neatinse. Oricat de buna este organizatia, oricat de mare iti este firma, controlul intern si cel extern trebuie sa existe.

Eu nu cred ca nu se putea preveni dezastrul asta cu efecte extrem de diverse din dosarul Wolkswagen, pentru ca milioanele de masini vandute in toata lumea – numai in Europa aproape 8 milioane, au produs efecte evidente asupra mediului, pe care nu le mai putem corecta, consecintele s-au produs, aerul l-am respirat.

Efectele au fost resimtite si asupra mediului de viata al cetatenilor din tarile in care se lucra pentru Wolkswagen, pentru ca foarte multe IMM-uri lucrau pentru Wolkswagen, erau furnizori, subfurnizori ce isi faceau treaba corect, primeau comenzi, le executau si primeau banii. Sigur, ca la blocajul care s-a creat acum pentru verificari si pentru refacerea sistemului de omologare, de control si de masurare a emisiilor face ca cel putin sa se incetineasca, daca nu chiar sa se opreasca, ceea ce inseamna ca au disparut niste locuri de munca si poate ca foarte multe mici inteprinderi au intrat in faliment fara a avea nicio vina.

La fel, si proprietarii de autoturisme Wolkswagen satu acum si asteapta sa vada cine si cum ii despagubeste, intrucat nu este corect sa plateasca ei inca o taxa pentru ceva ce, cu siguranta, a fost inclus in pretul masinii cumparata ca si masina cu un sistem nepoluant.

Practic, eu am ridicat aceasta problema si mi s-a parut ca doamna Merkel, care a asistat in plenul  PE la dezbateri, a tratat destul de usor problema. De fapt, m-a surprins declaratia domniei sale potrivit careia Germania va depasi aceasta criza.
Trebuie sa ne intelegem: nu este o criza in Germania, efectele negative au fost exportate in tarile in care au fost achitionate si au circulat autoturismele Wolkswagen. Efectele economice negaticve s-au transmis la subfurnizori, la firmele mici din alte tari decat Germania.

Mie mi se pare ca problema ar trebui foarte serios tratata si criza economica  ce a survenit, chiar daca unii nu o apreciaza ca fiind una foarte mare, trebuie sa genereze legislatie si normative mai exigente.

Vorbim aici de verificarea tuturor  constructorilor de masini din UE, si eu am propus concret un sistem unitar de omologare, verificare si de masurare a emisiilor, pentru a nu mai fi nicio problema.
Suntem in Uniunea Europeana? Toata lumea sa fie verificata dupa norme unitare!  


*

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu