Totalul afișărilor de pagină

Faceți căutări pe acest blog

joi, 15 octombrie 2015

Maria Grapini, declaratie de presa privind lipsuri din domeniul sanatatii





In calitatea mea de europarlamentar dar evident si de responsabil pentru o platforma politica, primesc petitii, cetatenii ridica probleme din toate domeniile, dar din punctul meu de vedere cred ca doua sunt prioritare – sanatatea si educatia.

Despre sanatate voi face referiri acum si mai precis despre un caz foarte concret legat de tratamentul pentru bolnavii de hepatita C. 
Am primit extrem de multe sesizari de aceea mi-am permis sa sesisez Ministerul Sanatatii, la randul meu, sa intreb ce se intampla, pentru ca de luni de zile, tratamentul cunoscut pana acum, cu interferon, pentru hepatita C, a fost sistat pe motivul mult clamat de ministru si de minister, ca si in Romania se va administra un tratament cu efecte mult mai bune, cu sanse de vindecare de peste 90 la suta.

Pana aici totul este bine, problema este ca s-a oprit vechiul tratament – cu interferon – iar tratamentul nou nu a inceput inca sa se adminitreze pe motivul lipsei normelor metodologice, al negocierilor intre institutii, al retelelor de distributie. Pentru bolnavi asta este mai putin important. Important este ca o boala, una mai ales cea la care ne referim acum, la care nu se mai administreaza nici un tratament, este evident ca avanseaza si se agraveaza.

Bolnavii sunt disperati, iar eu sunt foarte suparata pentru ca am facut demersuri si n-am primit nici un raspuns. Din punctul meu de vedere, responsabilii din Ministerul sanatatii ar trebui sa explice public, dar in acelasi timp sa si actioneze, pentru ca bolnavii, unii dintre ei, din Botosani de exemplu, au fost trimisi acasa din spital, pentru ca nemaiavand tratament, nu mai aveau de ce sa ii tina in spital. Oamenii au cazut si din punct de vedere psihologic, afland ca nu au inca un nou tratament, ba mai mult, li s-a intrerupt vechiul tratament si sigur ca sunt disperati.

Nu stiu ce se intampla la minister, ultima stire de acolo este cea potrivit careia totul este perfectat, tot sistemul, toate procedurile, dar nu s-a inteles cum sa se faca distributia medicamentelor. Eu cred ca acest aspect este unul minor, daca ne gandim la impactul lipsei de tratament. Si pana la urma, este o incalcare a Constitutiei, pentru ca asa cum am mai spus-o, dreptul la tratament, dreptul la sanatate il are fiecare cetatean din Europa, fiecare cetatean din Romania. Sunt oameni care nu isi pot permite sa achizitioneze acest tratament, sigur, nici nu au de unde si administrarea trebuie facuta sub observatie de specialitate.

Nu vad nicio alta prioritate decat rezolvarea problemei pentru tratamentul bolnavilor, de data asta vorbind despre tratamentul hepatitei C, dar la fel s-a intamplat si cu bolnavii de cancer, la care sistematic aproape, existau perioade in care lipsea tratamentul si se intrerupea schema de tratament.  

.   

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu